Picnic en Hanging Rock
5 de March de 2011

“Is all that we see or seem
but a dream within a dream?” Edgar Allan Poe
El dia de Sant Valentí de l’any 1900, les privilegiades alumnes de l’escola exclusiva per a donetes Appleyard es disposen a celebrar el tradicional picnic de sant Valentí a la zona muntanyosa de Hanging Rock. Tot són corredisses i alegria general per enfilar-se al carruatge que les durà fins a la zona d’esbarjo. Som a Austràlia i és l’estiu, fa molta calor però les noies han d’anar vestides com cal seguint les directrius de la senyora Appelyard.
El picnic se celebra amb normalitat fins i tot la migdiada sota un arbre per fer més suportable la calor és part de l’escenari de la novel·la. Tres alumnes i una professora tenes ganes d’estirar una mica les cames i s’endinsen entre les roques i la vegetació, els crits i l’estat d’histèria de l’única d’elles que retorna trenca la pau del moment. Una tragèdia acaba de tenir lloc, però la nena pateix amnèsia i de la resta no se’n sap mai més res.
Durant els mesos següents al fet, una sèrie d’esdeveniments terrorífics van succeint tant a l’escola, com entre personal i les alumnes, sembla que la maledicció de Hangin Rock planejarà per damunt les seves vides per sempre més. Picnic en Hanging Rock va ser escrita per Joan Lindsay quan tenia 70 anys i aviat es va convertir en una novel·la de culte. El que podria ser una simple història una mica nyonya t’atrapa perquè Lindsay manté el suspens, perquè no saps mai què passa exactament i et trobes girant pàgina rere pàgina per intentar entendre el misteri. Lindsay demsotra un gran domini del suspens i l’escriptura per mitjà de la qual crea una atmosfera asfixiant. Pincnic en Hanging Rock ens arriba de la mà d’Impedimenta, amb una edició molt acurada i una traducció excel·lent de Pilar Adón.
Peter Weir en va fer una adaptació al cine…
Publicat per Impedimenta