El món per un forat

3 de December de 2011

See original post on blogger


“Se’m va acudir que volia explicar una sèrie de coses a partir de la meva infància i vaig començar a escriure-les. No m’acabava d’agradar. Les imatges sí que les tenia al cap. Vaig posar-me a dibuixar, i ha sortit aquesta història de com una nena de la postguerra descobreix el món.”

Així defineix Eulàlia Sariola la seva novel·la gràfica, basada en la seva infància en plena postguerra i com li toca descobrir el món. Amb un traç net i diàlegs àgils, Sariola aconsegueix fer-nos fer un viatge en el temps i veure en imatges aquelles històries que hem llegit en tants relats ambientats en la postguerra i que són la realitat de moltes dones d’aquest país que van patir la repressió franquista i catòlica. Dones educades en la por, el càstig i el pecat, que l’única cosa que s’esperava d’elles és que sabessin cosir, es casessin i tinguessin fills, molt lluny dels desitjos de la protagonista de la novel·la que aspira a viatjar a Israel i formar part d’un kibutz.


Un cop més Maria Bohigas ens sorprèn com a editora, valenta i arriscada i gosa crear una col·lecció nova en el seu catàleg, La dula, per publicar aquesta novel·la gràfica. Una assignatura pendent a casa nostra, la publicació de novel·la gràfica autòctona. Imprescindible.

Publicada pel Club editor

Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.